NAČÍTÁM

7 problémů které brzdí prodejce na internetu

Prodejci na internetu se setkávají s mnoha problémy, které brzdí jejich podnikání a rozvoj. Některé z nich přitom mají jednoduché řešení a při správně zvolené strategii mohou zmizet již během několika týdnů. Podívejme se spolu na 7 problémů, které tíží mnoho e-shopů a které můžeme snadno porazit.

  1. Mizerný popis produktu


Internetový prodejci mají ve svém obchodu běžně i několik tisíc produktů a jejich popisky tak nebývají znova nejlepší. Krátké, automatizované a převzaté popisky jsou velkým problémem pro SEO a mohou poškozovat hodnocení celého webu.

Špatně zvolené popisky způsobují:

  • Vzhledem k minimální délce popisků se vysvětlení produktu chová jako chudý, nepříliš zajímavý obsah, který je v očích Googlu nedostatečný pro zviditelnění Vašeho webu.
  • Automaticky generované popisky vytváří duplikovaný obsah kvůli častému opakování stejných slov
  • Popisky převzaté od výrobce nalezneme na stovkách dalších webu. Proto jsou špatně hodnoceny a spadají pod duplikovaný obsah.



Není vždy možné, přiradit ke každému produktu originální popisek. Není to ale ani nezbytné. Stačí vybrat několik hlavních produktů, které se nejčastěji prodávají a připravit si pro ně originální a bohatý obsah, který vyhoví jak návštěvníkovi tak i vyhledávači. Výsledkem může být výrazně zlepšení hodnocení a lepší pozice ve vyhledávání.

  1. Zkušenosti zákazníků


Zkušenosti zákazníků jsou důležité pro zlepšování služeb, produktů i celého webu. Vyplatí se ale, vložit možnost hodnocení přímo na web? Podle všeho ano. Yotpo analyzovalo více jak 30 000 internetových prodejců, kteří přidali na svůj web možnost hodnocení a v 9 měsíčním období měly tyto weby nárůst přirozených návštěv až 30 %.

Nebojte se názorů zákazníků a umožněte jim hodnotit produkty a služby, které nabízíte. Pomůže to nejen Vašemu podnikání, ale i Vašemu umístění.

  1. Chybějící klíčová slova


Jedním z častých problémů, který můžeme u internetových prodejců potkat, jsou chybějící klíčová slova u jednotlivých produktů. Většina webů totiž staví klíčová slova okolo značky nebo modelu a zcela zapomíná na obecné pojetí. Přitom právě obecně známé názvy jako „nové auto“ nebo „kvalitní vrtačka“ bývají ty nejvyhledávanější.

Nezapomeňte proto doplnit ke klíčovým slovům i obecné názvy, díky kterým k Vám uživatelé mohou přijít i bez specifikace modelu nebo výrobce.

  1. Zaměření se na nejvíce známá klíčová slova


Každý prodejce chce přirozeně vydělávat co nejvíce a zaměřuje se tak na tradiční klíčová slova, která souvisí s jeho obchodováním. Konkurence v tomto odvětví ale může být velká a ne každý má velký rozpočet pro tvorbu propracované SEO optimalizace. Někdy se tak vyplatí, zaměřit se na méně známé fráze, které přivedou klienty, ale zároveň zlepší celkové hodnocení webu při vyhledávání.

  1. Aplikace nového designu


Nový design webu je velkou změnou, která může přivést nové uživatele a oslovit i stávající návštěvníky. Špatně naplánovaný redesign ale může také výrazně uškodit a to především u SEO optimalizace.
Před jakýmikoli změnami, které chcete aplikovat, si proto promluvte s Vaším SEO specialistům, který Vám pomůže vše zvládnout i z hlediska optimalizace a zajistí, že těžce vydobyté výsledky nezmizí během několika hodin.

  1. Přechod mezi platformami


Internetové obchody často pracují se systémy třetích stran a to kvůli nedostatečným financím, které by jim zajistily dlouhodobý vývoj vlastního systému. Celkem častým jevem je i přechod mezi jednotlivými systémy, který může mít hned několik důvodů.

I u takovéto změny je ale třeba myslet na SEO optimalizaci a předem se poradit s odborníkem a přizpůsobit optimalizaci všem změnám.

Změna platformy totiž může negativně ovlivnit pohyb na Vašem webu a připravit Vás o první místa ve vyhledávání.


  1. Nevyužití nejslibnějších klíčových slov


Všechny webové stránky mají klíčová slova, která u nich zkrátka fungují a díky kterým získávají velký počet návštěvníků. Najít je a investovat do nich je jednou z možností, jak zvýšit návštěvnost a to i u jiných klíčových slov.

Prvním krokem této strategie je jejich vyhledání, ke kterému můžeme použít analytické nástroje. Jakmile slibná klíčová slova nalezneme, vylepšíme jejich efekt a to lepším provedením SEO optimalizace i zlepšením obsahu. U produktů, které se hodně prodávají, se zaměříme na lepší popisek, kvalitní obrázky, manuál nebo i doporučené příslušenství. Přidáme titulky, dobře zvolený název a dostaneme trhák, který přivede na web stovky uživatelů. Není důležité, aby si koupili vybraný produkt, ale aby navštívili web a využili ho v budoucnosti.