Prodejci na internetu se setkávají s mnoha problémy, které brzdí jejich podnikání a rozvoj. Některé z nich přitom mají jednoduché řešení a při správně zvolené strategii mohou zmizet již během několika týdnů. Podívejme se spolu na 7 problémů, které tíží mnoho e-shopů a které můžeme snadno porazit.
- Mizerný popis produktu
Internetový prodejci mají ve svém obchodu běžně i několik tisíc produktů a jejich popisky tak nebývají znova nejlepší. Krátké, automatizované a převzaté popisky jsou velkým problémem pro SEO a mohou poškozovat hodnocení celého webu.
Špatně zvolené popisky způsobují:
- Vzhledem k minimální délce popisků se vysvětlení produktu chová jako chudý, nepříliš zajímavý obsah, který je v očích Googlu nedostatečný pro zviditelnění Vašeho webu.
- Automaticky generované popisky vytváří duplikovaný obsah kvůli častému opakování stejných slov
- Popisky převzaté od výrobce nalezneme na stovkách dalších webu. Proto jsou špatně hodnoceny a spadají pod duplikovaný obsah.
Není vždy možné, přiradit ke každému produktu originální popisek. Není to ale ani nezbytné. Stačí vybrat několik hlavních produktů, které se nejčastěji prodávají a připravit si pro ně originální a bohatý obsah, který vyhoví jak návštěvníkovi tak i vyhledávači. Výsledkem může být výrazně zlepšení hodnocení a lepší pozice ve vyhledávání.
- Zkušenosti zákazníků
Zkušenosti zákazníků jsou důležité pro zlepšování služeb, produktů i celého webu. Vyplatí se ale, vložit možnost hodnocení přímo na web? Podle všeho ano. Yotpo analyzovalo více jak 30 000 internetových prodejců, kteří přidali na svůj web možnost hodnocení a v 9 měsíčním období měly tyto weby nárůst přirozených návštěv až 30 %.
Nebojte se názorů zákazníků a umožněte jim hodnotit produkty a služby, které nabízíte. Pomůže to nejen Vašemu podnikání, ale i Vašemu umístění.
- Chybějící klíčová slova
Jedním z častých problémů, který můžeme u internetových prodejců potkat, jsou chybějící klíčová slova u jednotlivých produktů. Většina webů totiž staví klíčová slova okolo značky nebo modelu a zcela zapomíná na obecné pojetí. Přitom právě obecně známé názvy jako „nové auto“ nebo „kvalitní vrtačka“ bývají ty nejvyhledávanější.
Nezapomeňte proto doplnit ke klíčovým slovům i obecné názvy, díky kterým k Vám uživatelé mohou přijít i bez specifikace modelu nebo výrobce.
- Zaměření se na nejvíce známá klíčová slova
Každý prodejce chce přirozeně vydělávat co nejvíce a zaměřuje se tak na tradiční klíčová slova, která souvisí s jeho obchodováním. Konkurence v tomto odvětví ale může být velká a ne každý má velký rozpočet pro tvorbu propracované SEO optimalizace. Někdy se tak vyplatí, zaměřit se na méně známé fráze, které přivedou klienty, ale zároveň zlepší celkové hodnocení webu při vyhledávání.
- Aplikace nového designu
Nový design webu je velkou změnou, která může přivést nové uživatele a oslovit i stávající návštěvníky. Špatně naplánovaný redesign ale může také výrazně uškodit a to především u SEO optimalizace.
Před jakýmikoli změnami, které chcete aplikovat, si proto promluvte s Vaším SEO specialistům, který Vám pomůže vše zvládnout i z hlediska optimalizace a zajistí, že těžce vydobyté výsledky nezmizí během několika hodin.
- Přechod mezi platformami
Internetové obchody často pracují se systémy třetích stran a to kvůli nedostatečným financím, které by jim zajistily dlouhodobý vývoj vlastního systému. Celkem častým jevem je i přechod mezi jednotlivými systémy, který může mít hned několik důvodů.
I u takovéto změny je ale třeba myslet na SEO optimalizaci a předem se poradit s odborníkem a přizpůsobit optimalizaci všem změnám.
Změna platformy totiž může negativně ovlivnit pohyb na Vašem webu a připravit Vás o první místa ve vyhledávání.
- Nevyužití nejslibnějších klíčových slov
Všechny webové stránky mají klíčová slova, která u nich zkrátka fungují a díky kterým získávají velký počet návštěvníků. Najít je a investovat do nich je jednou z možností, jak zvýšit návštěvnost a to i u jiných klíčových slov.
Prvním krokem této strategie je jejich vyhledání, ke kterému můžeme použít analytické nástroje. Jakmile slibná klíčová slova nalezneme, vylepšíme jejich efekt a to lepším provedením SEO optimalizace i zlepšením obsahu. U produktů, které se hodně prodávají, se zaměříme na lepší popisek, kvalitní obrázky, manuál nebo i doporučené příslušenství. Přidáme titulky, dobře zvolený název a dostaneme trhák, který přivede na web stovky uživatelů. Není důležité, aby si koupili vybraný produkt, ale aby navštívili web a využili ho v budoucnosti.