Že to vypadá tak, že musí každý podnikatel slavit na internetu úspěchy? Že tam snad ani není možné neuspět, protože na internet chodí tolik lidí, že tito musí podnikatele, který tu něco nabízí, bez problémů uživit? Jestli jste tohoto názoru, hodně rychle na něj zapomeňte. A jestli jste se pod vlivem tohoto názoru rozhodli také začít na internetu podnikat, přece jenom to raději ještě jednou důkladně zvažte.
Protože ono se sice některým podnikatelům a firmám na internetu daří, ale není to rozhodně případ všech, kdo se tu angažují. A zatímco tu někdo prorazí a dosáhne třeba i skvělých výsledků, jiný tu horko těžko živoří. A možná ani to ne, možná již zakrátko bankrotuje. A to právě proto, že podcenil to, co se tu často podceňuje. Tedy návštěvnost jeho webu.
On totiž musí mít každý web jakéhokoliv podnikatele nejprve zajištěnou žádoucí návštěvnost. A teprve když tuto má, když na něj zavítává dost lidí, se dá o úspěšném podnikání uvažovat. A ani tehdy to vlastně ještě není jisté, protože se mezi dost početnými návštěvníky musí najít i dost těch, kteří za to zde nabízené platí. Protože se i na internetu podniká za peníze, a dokud se tyto nevydělají, nemá tu jakékoliv podnikatelské počínání efekt.
A aby se dosáhlo dost velké návštěvnosti a na ní závisejících příjmů, musí se prostě optimalizovat pro internetové vyhledávače, které mohou právě návštěvnost rozhodující měrou ovlivnit. Záleží totiž nejen na obsahu webu, ale i na tom, jak je předložen internetové veřejnosti, nakolik si ho tato dokáže všimnout. A právě správná volba klíčových slov, linkbuilding, copywriting, úprava technických parametrů webu a další okolnosti, jež pod optimalizaci spadají, jsou tím, co ovlivňuje názor vyhledávačů na jednotlivé weby. A co rozhoduje o tom, co veřejnost najde a zužitkuje a co se prostě úspěchů nikdy nedočká.